Wednesday, November 25, 2015

Chefmanship Akademi Menjelajah Pulau Pinang | Hari Penjaja & Komuniti Peniaga 2015

Chefmanship Akademi Menjelajah Pulau Pinang | Hari Penjaja & Komuniti Peniaga 2015

Chefmanship Akademi Menjelajah Pulau Pinang | Hari Penjaja & Komuniti Peniaga 2015

Chefmanship Akademi Menjelajah Pulau Pinang | Hari Penjaja & Komuniti Peniaga 2015 | Assalammualaikum & selamat pagi uols. Alhamdulillah, sekali lagi weols, #bloggerutara telah diberi peluang oleh satu lagi jenama besar di Malaysia. Pihak Unilever Food Solutions (UFS) & integrated Public Relations (iPR) dengan murah hati telah memilih kami untuk turut serta di dalam program jelajah pihaknya di Pulau Pinang. 

UFS kali ini telah mengetengahkan progam Chefmanship Akademi (CA) bersempena dengan Sambutan Hari Penjaja & Komuniti Peniaga 2015. Program ini berlangsung pada 21 November 2015, 10.00am-10.00pm, di Jalan Padang Kota Lama.  


Chefmanship Akademi oleh Unilever Food Solutions di Sambutan Hari Pekerja & Komuniti Peniaga 2015, Jalan Padang Kota Lama, Pulau Pinang

Chefmanship Akademi (CA) | Unilever Food Solutions (UFS)

Chefmanship Akademi (CA) | Unilever Food Solutions (UFS) | Hokeyh, iols molakan ceritera lebih lanjut, meh iols share dengan sayam2 semua serba sedikit berkaitan Chefmanship akademi (CA)yang dibawah naungan Unilever Food Solutions (UFS). Untuk makluman uols, UFS telah melancarkan CA di Pulau Pinang untuk membuka jalan kepada pengendali makanan agar mereka boleh berjaya dalam industri pemakanan.

Matlamat utaman yang diketengahkan oleh CA adalah membantu pengendali makanan yang mencari penyelesaina kenaikan kos dengan menjadi usahawa pintar serta meningkatkan kebersihan & keselamatan. CA adalah satu pusat sehenti bagi pengendali makanan untuk meningkatkan kualiti makanan, perkhidmatan, kecekapan & menjadi chef yang lebih baik. En. Matt Wilke, Pengarah Urusan, UFS Malaysia berkata :

"Bagi kami, CA merupakan sebahagian Pelan Kehidupan Lestari Unilever dengan objektif untuk meningkatkan kesihatan, kesejahteraan dan tabiat kerbersiahn di Malaysia. Matlamat kami bertumpu keatas ikhtiar bekerja rapat dengan penegndali makanan di Malaysia dan di seluruh negara untuk menangani kejadian mendadak dalam kes demam kepialu, leptospirosis (pencemaran kencing tikus), cirit birit dan keracunan makanan"

UFS sudah bekerjasama rapat dengan pelbagai pihak berkuasa Kerajaan serta organisasi sektor swasta. Antaranya ialah dengan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) diseluruh Malaysia sejak dilancarkan pada tahun 2013 dengan penglibatan hanya 400 pengendali makanan pada permulaannya. Ini agar membolehkan pengendali makanan untuk meningkatkan teknik mereka dengan pendekatan baru & memahami peraturan oleh PBT dengan lebih terperinci.

Senarai penglibatan PBT termasuk Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Persatuan Penjaja Klang dan Pantai di LEmbah Klang, Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB), Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), Majlis Perbandaran Kuantan (MPS), Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya (MPHTJ) dan terkini dengan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP).


Chefmanship Akademi (CA) di Pulau Pinang | Unilever Food Solutions (UFS)

Chefmanship Akademi (CA) di Pulau Pinang | Unilever Food Solutions (UFS) | Jom layan ceritera bergambor weols family #bloggerutara di booth UFS pada hari Sambutan Hari Pekerja & Komuniti Peniaga 2015, di Jalan Padang Kota Lama, Pulau Pinang. 


Booth Unilever Food Solutions di Sambutan Hari Pekerja & Komuniti Peniaga 2015, di Jalan Padang Kota Lama, Pulau Pinang


The CROWDS yang tak putus2 dok kerumun booth Chefmanship, UFS
Nak tau pasai apa dak, booth UFS sentiasa MERIAH gitew????
Haaaaaaa, aternya pelbagai AKTIVITI dan pengisian menarik disediakan tau3
Tambah pulop dengan promosi hebat PRODUK terbaik dari UFS tau3


Ada sesi 'interactive talk' oleh Chef Yang Ibrahim


Disambung dengan sesi 'cooking demo' oleh Chef Yang lagi uols
Tapiiiii, tetiba suasana booth UFS semakin HANGAT tau3
Nak tau pasai apa daaaaaaaaakkkkkkkkk???
Nindiaaaaaaaaaaaa penyebabnya................
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Haaaaaaaa.... Chef jemputan Penang mai punya hokeyh
Mau tak HANGAT suasana kan3
larriiiiiikkkkkkkkkkkkkkkk :P


Psssttt : Chef Yang & iols menDEMO masak Ayam Masak Kicap dengan menggunakan produk dari Unilever Food Solutions


Nomei dak Chef mami Penang ni?????
lariiiiiiiiiikkkk lagiiii :P


Ini la hasil ayor tangan iols dengan dibantu oleh Chef Yang
Eh3, iols sebenornya yang membantu Chef Yang laaaaaa, he3
Ampunkan iols na Chef Yang, ter-over shadow pulop he3
Ok3, yang ni final, laaarrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiikkkk :P


Weols posim dolu dengan Ayam Masak Kicap


Family #bloggerutara pun tak ketinggalan nak bergambor kenangan hokeyh :)


'Food sampling' secara PERCUMA juga disediakan untuk para pengunjung di booth UFS


Haaaaaaa, yang ni SEDAP hokeyh
Memang dok teringat ghaser ayor 'lime' itu sampai sekarang :)

Our Group Photo
Family #bloggeruatara bersama Mr. Thong (MD, iPR), team Unilever Food Solutions & Chef Yang Ibrahim yang sangat supportive & sporting hokeyh


Rangkaian Produk2 | Unilever Food Solutions

Rangkaian Produk2 | Unilever Food Solutions |  Sapa tak pernah menggunaka produk2 keluaran Unilever Food Solutions kan3. Kalo iols nak senaraikan SEMUA produk2 keluaran UFS ni sampai minggu depan pun belum tentu habeh tau3. Aternya bertingkek2 hokeyh. So untuk kali meh meh iols kongsi dengan sayam2 semua beberapa produk keluaran UFS yang terHANGAT di pasaran gitew :).

Planta, Knorr Pasti Sedap, Knorr Chicken Stock, Knorr Lime, & Knorr Mashed Potato


Antara barisan hidangan yang menyelerakan dengan menggunakan produk dari UFS


Nasi Planta 

Psssttt : Untuk makluman uols, iols sefamilia ni pengguna TEGAR Planta hokeyh. Dari iols kecik sampai la iols ni dah jadi Ibu. WAJIB ada Planta dalam rumah tau3. Sebenornya iols pun dah masak NASI PLANTA, tapi belum sempat nak up entry he3. Apapun, iols dah pernah share dengan sayam2 semua pelbagai Resipi D'Dapor iols yang menggunakan Planta gitew. Meh iols sahre antara RESIPI2 tu hokeyh : nasi tumis (nasi briyani & nasi minyak), grill/bakar (salmon grillbbq ribsayam bakarayam bakar berempahnandos chicken grill), masakan ayam/daging (ayam masak merah), masakan makanan laut (ketam goreng bercili & udang goreng butter bersarang), masakan sayur (sayur campur) serta sudah semestinya masakan western/barat (mac&cheese & fried spaghetty). Menggoreng telur atau burger/hot dog pun iols soka guna Planta tau3. 


Sayur Campur Tempe dengan menggunakan Knorr Pasti Sedap


Psssttt : Iols ada up entry resipi Sayur Campur dengan menggunakan Knorr Pasti Sedap tau3 :)


Ayam Masak Kicap dengan menggunakan Knorr Chicken Stock


Ayam Masak Lemak Cili Padi dengan menggunakan Knorr Chicken Stock

Untuk makluman uols, penggunaan produk2 dari UFS ini bukan sahaja dapat menJIMATkan MASA anda memasak, malahan yang lebih utama ialah ianya PASTI akan meberi lebih RASA & keENAKkan tau3. Macam iols ni yang memang terLAMPAU soka dengan Planta ni. Sebabnya rasa masakan akan lebih wangi, berkrim & enak bila menggunakan Planta tau3. Kalo tak percaya uols boleh mai rumah iols, iols akan masak bagi uols ghaser gitew :). 


Akhir sekali, untuk tidak menghampa para peminat setia, meh iols belanja sekali lagi Chef POJAAN hati uols ...........................
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Chef Sha dari Penang
Larrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikkkk :P


Psssttt : Agak2 pihak UFS sudi dak amek iols jadik Chef Selebriti gitew he3 :P




~~~ The End ~~~

6 comments:

  1. smpi skrg jeles uols jd chef..kbai

    ReplyDelete
  2. Jeles tak p join ekin minat sangat nak g tempat mcm tu

    ReplyDelete
  3. hai Chef ehehe haaaai =D
    ceq sukalah yang air lime tu.. brapa kali repeat pi minom tah..

    ReplyDelete
  4. ok.. yang nie sha jeles...
    Kak Sya dah jadi chef.. Silalah turunkan ilmu tu sikit kat anak murid nie ye.. hehehehe

    ReplyDelete
  5. confirm beratur orang nak rasa ayam masak kicap chef mami penang tu haaa hihihi

    ReplyDelete
  6. kak sha boleh jd cikgu masak mcm ni.. hahaha
    cayalah topi tu penting. beli satu simpan kt umah

    ReplyDelete