Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap) | Resipi D'Dapor

12:55:00 PM

Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap) | Resipi D'Dapor

Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap) | Resipi D'Dapor

Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap) | Resipi D'Dapor | Assalammualaikum & selamat tengah hari uols. Uols dah sediaaaa nak sambung ceritera Resipi D'Dapor iols ?????? Untuk makluman uols, untuk hrini iols akan UP entry resipi berTINGKEK2 tau3. Bermola dengan entry tatsat a.k.a Nasi Briyani Perencah Maggi (Resipi Mudah, Cepat & Sedap). So kalini moh ler kita sambung dengan resipi Ayam Bakar la pulop na sayam2 semua :)

Ayam Bakar (Dijamin Mudah, Cepat & Sedap)

Bahan-bahan | Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap)


Bahan-bahan | Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap) | Kan ker udah iols kaborkan resipi ni MUDAH & CEPAT, serta HASIL akhirnya diJAMIN SEDAP hokeyh. So moh layan ceritera resipi iols :).

Ayam tonggek seekor
Sila bersihkan sebaiknya luor & dalam hokeyh :)

Herba a.k.a rosemary, thyme & oregano

Not in the picture :
~ salt
~ butter/planta
~ lemon

Cara Menyediakan | Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap)


Cara Meneydiakan | Ayam Bakar (Resipi Mudah, Cepat & Sedap) | Ater udah bahannyer SIMPLE, sah2 kekdah merejam eh3 membakor pun SIMPLE jugak kan3. Gaul2, jolok2, & bakor sajork gitew :).

Sila pre-heat aven 160C selama 10minit
Kemudian, gaul sebati semua herbs (rosemary, thyme & oregano) & garam pada ayam uols
Seterusnya, sila selitkan butter/planta di dalam bahagian kulit ayam
Boleh jugak selitkan sedikit butter/mentega di bahagian kepak ayam
Perahkan lemon & ratakan diseluruh permukaan ayam
Boleh bakor ayam uols pada suhu 180C selama 40minit
Semasa proses bakor tu, uols boleh ja keluarkan sekali sekala ayam uols untuk jiruskan semua gravy yang terhasil
Barula all the flavours srap masuk dalam ayam uols gitew

Psssttt : Sila la korek2 sikit antara bahagian kulit & isi ayam itu semasa nak masukkan butter/planta tu naaaa.

Hasil AKHIR
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



~~~ The End ~~~

You Might Also Like

10 comments

  1. Nak tanya sikit bleh??? Bila nak ajak kami p umah..nak merasa ayam tonggek kak sha ni..

    ReplyDelete
  2. sexy betul tonggekan ayam ni.. hikhikhikhik...

    ReplyDelete
  3. akak !! sedapnya nampak.. cem ayam kat ayamas dah ni.. dapnye dapnye =D

    ReplyDelete
  4. ayam tonggek ni mana kepalanya kak sha.. hahaha
    memang merempit masuk dlm oven

    ReplyDelete

Blog Dekat di Hati

Blog Archive