Friday, December 29, 2017

Doli Kuey Teow Goreng | Tempat Makan Best Dan Menarik di Taiping, Perak

Doli Kuey Teow Goreng | Tempat Makan Best Dan Menarik di Taiping, Perak

Doli Kuey Teow Goreng | Tempat Makan Best Dan Menarik di Taiping, Perak | Assalammualaikum dan selamat petang. Untuk entry terakhir bagi tahun 2017, kali ini saya nak share tentang satu lokasi jalan-jalan cari makan di Taiping, Perak. Lokasi ni kiranya memang port wajib JJCM Taiping. Tidak lain dan tidak bukan pastinya >>>>>>>>>> Restoran Doli Kuey Teow Goreng


Restoran Doli Kuey Teow Goreng 

Hidangan Bercirikan 'Chinese Style' | Doli Kuey Teow Goreng 

Hidangan Bercirikan 'Chinese Style' | Doli Kuey Teow Goreng | Saya pasti ramai pembaca memang sudah tahu bekenaan restoran ini kan3. Apapun saya masih lagi ingin berkongsi pengalaman saya sendiri dengan restoran ini. Untuk makluman anda, Ibu saya a.k.a Opah eh berasal dari Taiping, even saya sendiri dilahirkan di Taiping he3. Opah eh memang dari kecik dah makan CKT Doli ini. Opah baeritahu, dulu-dulu CKT ini dijual ditepi jalan menggunakan kereta tolak sahaja. Dibungkus menggunakan daun (apa nama daun itu saya sudah lupa :P). Memang wangi sangat bau aroma CKT ini tau3. Saya sendiri mula menikmati CKT Doli ini dari saya kecil dan turut sama menjadi peminat tegar. Tanpa melengahkan masa, jom ikut saya menyelusuri pengalaman yang entah keberapa ribu kali menikmati CKT Doli ini.

Persekitaran di dalam restoran Doli CKT

Menu UTAMA Char Kuey Teow

Pssstttt, secara ikhlasnya dari pengalaman dan deria rasa saya personally, rasanya memang sudah lari. Kemeriahan CKT itu sendiri semakin kurang. Rasanya masih SEDAP, cumanya sudah kurang dari rasa asal dahulu.


Menu pilihan kami sekeluarga pada hari kejadian
Nasi Ayam
CKT
Mee Kari

Pssstttt, Secara keseluruhan nasi ayam dan CKT tu ok la. Cumanya yang memang out adalah mee kari.


Nasi ayam memang kesukaan Boboboy seketul


Opah eh sah-sah la dengan CKT Doli kan3


Kami tiga beranak di Doli CKT


Lokasi Dan Maklumat Perhubungan | Doli Kuey Teow Goreng

Lokasi Dan Maklumat Perhubungan | Doli Kuey Teow Goreng | Walaupun saya pasti ramai yang telah maklum tentang lokasi Doli CKT ini, saya masih akan berkongsi maklumat berkenaan untuk rujukan bersama.


Restoran Doli Kuey Teow Goreng

Alamat :
No. 12, Jalan Tupai, 34000, Taiping, Perak

Waktu Operasi :
Buka setiap hari
Jumaat tutup
11.00am - 11.30pm



~~~ The End ~~~
1

Thursday, December 28, 2017

Tadika PERKIM, Pulau Pinang | Majlis Penyampaian Sijil Dan Persembahan Konsert Pra Sekolah

Tadika PERKIM, Pulau Pinang | Majlis Penyampaian Sijil Dan Persembahan Konsert Pra Sekolah

Tadika PERKIM, Pulau Pinang | Majlis Penyampaian Sijil Dan Persembahan Konsert Pra Sekolah | Assalammualaikum dan selamat pagi. Allahu, kita sudah semakin hampir dengan penghujung 2017. Memang masa di akhir zaman ini cepat sungguh berlalu. Saya masih berasa seolah-olah saya baru sahaja menghabiskan hari pertama a.k.a hari orientasi bagi Boboboy di Tadika PERKIM. Tetapi yang nyatanya, Boboboy seketul sudah pun melepasi Hari Graduasi a.k.a Hari Penyampaian Sijil dan Konsert Tadika PERKIM.


Warna-warni Di Hari Kejadian | Tadika PERKIM, Pulau Pinang

Warna-warni Di Hari Kejadian | Tadika PERKIM, Pulau Pinang | Untuk kali ini pihak Tadika PERKIM telah memilih lokasi yang lebih selesa untuk acara hari penyampaian sijil, iaitu di dewan Auditorium, KOMTAR. Keluasan, kemudahan dan keselesaan dewan ini memang sesuai untuk acara seperti ini yang melibatkan kanak-kanak.

Untuk makluman anda semua, sebenarnya kami sekeluarga telah berpindah dari island Penang ke mainland Penang. Sebelum ini kami menetap di Bayan Lepas, dan sekarang kami telah menetap di Bertam. Perpindahan ini berlaku pada penghujung Julai. Dengan ini secara rasminya Boboboy telah berhenti dari Tadika PERKIM bermula Ogos. Setelah berpindah, Boboy telah kami daftarkan di Tadika Perpaduan pula. Rugi pula rasanya kalau duduk sahaja dirumah. Nak sambung di Tadika PERKIM jauh. Apa pun, untuk kali ini saya cuma nak fokus untuk mencoretkan perihal Majlis Penyampaian Sijil Dan Persembahan Konsert Tadika PERKIM. Bagi bahagian ceritera kronologi PERPINDAHAN ini insyaAllah saya akan up entry yang lain yer he3.

Walaupun sudah menamatkan pengajian di Tadika PERKIM, saya dan suami tetap meminta kepada pihak tadika untuk membenarkan Boboboy turut merasai kemeriahan hari graduasi tadika. Iyerla lebih setengah tahun bersama guru-guru dan rakan-rakan di tadika ini kan3. Sayang sangat klau tidak dapat bersama-sama di hari GUMBIRA gitew kan3 he3. Kiranya dari hari Boboboy berhenti sehingga ke hari graduasi adalah lebih kurang 4 bulan. Agak lama kan3.

Majlis Penyampaian Sijil Dan Persembahan Konsert Tadika PERKIM Kali Ke 39

Psssttt, Boboboy seketul dari kelas Matahari (nama kedua dalam senarai penerima kelas). Jumlah keseluruhan kelas yang ada di tadika ini kalau tidak silap ada lima dengan jumlah pelajar lebih kurang 80 orang. 

Ibu, Ayah dan Boboboy

Psssttt, waktu ini perasaan memang excited sangat-sangat. Ni anak seketul baru habis tadika jer pun, bukan Uni :P. Lantakkan sahaja disitu he3. Yang Boboboy dari mula sampai memang seronok tak terkira la jumpa kawan-kawan dia. RINDUUUUU he3

Persembahan nyanyian pembukaan dari anak-anak Tadika PERKIM

Psstttt, inilah satu-satunya persembahan yang Boboboy dapat turut sama terlibat. Rehearsal sehari sebelum hari acara. Terdapat persembahan yang lain selepas ini, dan ianya mengikut kelas. Malangnya untuk persembahan kelas itu Boboboy tidak dapat turut serta. Iyerla, latihan dilakukan disekolah sewaktu sesi persekolahan. Boboboy kan sudah berhenti. Ada insiden yang agak menyedihkan sewaktu persembahan kelas Boboboy tau3. Untuk makluman, semua anak-anak duduk dibahagian belakang pentas sepanjang acara sebenarnya. Kiranya acara bermula dengan nyanyian pembukaan, penyampaian sijil dan akhir sekali persembahan kelas. Bila tiba giliran persembahan anak seketul tu, tiba2 saya ternampak salah seorang cikgu pimpin tangan anak seketul tu di bahagian tepi dewan dan seolah-olah mencari-cari kelibat. Muka Boboboy time tu memang dah berkerut-kerut, mata dah berair. Apa lagi, lajulah Ibu ni bangun terus pergi dekat dia. Nampak ja Ibu terus Boboboy peluk sebam muka kat badan Ibu. Menangis anak seketul tu. Elok bawak duduk, bawak bertenang, pujuk-pujuk. Baru tanya, kenapa. Bebel la Boboboy kata, kawan tinggal dia, cikgu kata sekejap ja, cikgu dengan kawan tinggal abg lama sorang-sorang dengan kelas lain, abg tak mau duduk dengan kelas lain, abg nak kelas abg, sampai hati cikgu dengan kawan-kawan tinggal abg, blaaa, blaaa, blaaaa. Aduuiilaaah anak he3.

Boboboy bersama cik Zaili (cikgu kelas) menunggu giliran di tepi pentas untuk menerima sijil

Boboboy menerima Sijil Komputer

Pssstttt, di Tadika PERKIM, hanya anak-anak 6 tahun sahaja akan menerima sijil tamat pengajian. Bagi anak-anak 4 dan 5 tahun, mereka akan menerima sijil komputer sahaja. Ini kerana mereka sebenarnya belum lagi TAMAT PENGAJIAN he3.

Secara keseluruhannya memang meriah dan seronok dengan acara Majlis Penyampaian Sijil Dan Persembahan Konsert Tadika PERKIM. Walaupun anak seketul bukan lagi pelajar di tadika, tapi pihak pengurusan dengan baik hati masih membenarkan untuk turut serta untuk acara penamat. Boboboy tu pun menangis sekejap sahaja, itu pun sebab dia terasa hati tinggal sorang-sorang dekat belakang pentas dah tidak dapat bersama-sama dengan kawan-kawan membuat persembahan. Apabila saya menerangkan yang memang dia tidak dapat turut serta sebab tidk berlatih, dan kan sudah berhenti sekolah, barulah dia bertenang dan kurang merajuk he3. Alhamdulillah, dapat juga Boboboy merasai bersama hari graduasi dengan kawan-kawan dari Tadika PERKIM he3.



~~~ The End ~~~
0

Wednesday, December 27, 2017

Mari Kita Mulakan Dengan Mem-BURUNG | Wordless Wednesday #23/2017

Mari Kita Mulakan Dengan Mem-BURUNG | Wordless Wednesday #23/2017

Mari Kita Mulakan Dengan Mem-BURUNG | Wordless Wednesday #23/2017 | Assalammualaikum dan selamat malam. FINALE WW untuk hari ini. Doakan semoga esok ada coretan terindah dari saya yer he3. 

 Cer teka ini burung apa???

Rasanya anda mesti tahu ini burung apa kan3
Tapinya ini versi yang gebok montel gitew he3

Kita buat masak hitam

Kita goreng kunyit sahaja



~~~ The End ~~~
0

Celah Mana Harus Ku Mulakan Coretan Ini ???? | Wordless Wednesday #22/2017

Celah Mana Harus Ku Mulakan Coretan Ini ???? | Wordless Wednesday #22/2017

Celah Mana Harus Ku Mulakan Coretan Ini ???? | Wordless Wednesday #22/2017 | Assalammualaikum dan selamat petang semua. Masih adakah yang sudi menjengah blog ini??? Sob..Sob...Sob..... Diharap terus sabar menanti, kerana masih mencuba untuk mengumpul kekuatan mencoret disini.




~~~ To Be Contonued ~~~
0

Instagram