Restoran KAPITAN, Penang

1:36:00 PM

Assalammualaikum & Selamat Petang Uols,

Haaaaaaaaaaaaaa.....meh kita sambung lagi entry foods bertingkek2 gitew :)
Kali ni iols nak chegita pasai restoran FAMOS AMOS kat Penang a.k.a KAPITAN :)
Kalo orang Penang tak tau kaaaaaaaaaaaa....sila terjun laut naa :P
Iols pernah up entry Kapitan kat SINI
Masa tu TAPAU sajork
This time around weols makan kat situ pulop :)
Sebenornya weols pi ni dalam 2 bulan lepaih gitew, sebelum GST naaaaaaaaaaaa
Walopun berlapok dah tapi iols nak up jugaks entry ni he3
So sila layanzzzzzzzzzzzzz :P


Ateh ni some VIEW persekitaran restoran naaaaaaaa
Weols tala pi hat branch QB hokeyh :)
Luas & banyak meja kusi
Servis pun CEPAT

Ateh ni MENU dia

Menu Ayah = Nan + Ayam Tandoori
Taste : SUPERB. Ayam dia memang terBAIK di Penang hokeyh. Roti nan tu OK. CUMAnya iols memang dari dolu tak gemor kuah dalca & sos mint (ijau) dia atau sos merah dia tu haaaaaaaaaa. So iols memang akan request kuah kari ayam :)

Menu Ibu : Beriani Burung
Taste : SUPER DUPER delicious hokeyh. Ni 1st time iols try burung deme tau3. Kalo idak iols selalu amek ayam, daging atau kambing sajork. Memang meletop2 la burung itu :P 

Ayah & his menu

My Boboboy makan nasi lauk telor goreng mata kerbau 2 bijik hokeyh
Sedap sangat telor goreng Kapitan sampai bertambah gitew he3
P/s : Boboboy TAK makan PEDAS, so tak leh la makan nasi beriani

Haaaaaaaaaaa.....hat ni weols tapau untuk Opah
Nasi beriani Kambing
Taste : SUPERB. Nasi dia tak payah cakap la sedap soper berhantu tu tau3. Kambing memang bertingkek3, juicy & lembut jaaaaaaaaaaa. Rempah memang terasa sampai dalam isi tu hokeyh

P/s : Sebab dah lama so iols dah lopa REGE sebenor setiap menu naaaaaaaaaaaaaa...TAPI iols ANGGARkan each menu tu dalam RM9.00-RM11.00 gitew



~~~ The End ~~~

You Might Also Like

22 comments

  1. Singgah petang...
    Amboi...nampak sedap....

    ReplyDelete
  2. my fevret place ni..
    iols lau pi sini suka order tandori nan..mmg sedap gile
    hubby lak suka order claypot beriani
    lama pulak x pi..esok lusa harus terjah..dah memangil2 dah ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam El,
      he3
      kaaannnn
      ni iols pulop ghaser nak kena pi terjah balik ni :P

      Delete
  3. oohh nampak sedap sgt ayam Tandori tu sis... kecuq ayaq liur...haha... masa ke Penang dolu2 zaman muda klu makan pun nasi kandar Pelita.. lama dah tak pi ...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam atie,
      he3
      pelita tak kick laaaaaa
      next time turun penang pi try kapitan naaaaaaaaa

      Delete
  4. aku tak reti nak makan burung nok...burung atau arnab mmg aku tak makan...huhu...
    sebab aku rasa mereka itu terlalu comel utk dimakan...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam kak wahida,
      he3
      comei memang comei
      tapi bila dah masak nampak sodap pulop he3

      Delete
  5. peberet sgt tp sejak dh pindah batu maung malas dh nk terjah Qbay...jauh hoiiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam zai,
      dekat per btu maung QB he3
      dalam pulau ni mana da yang jauh sangat he3

      Delete
  6. Sik baik laaa sy da mkn kalu x terliurrr

    ReplyDelete
  7. perghhh sedapnye.. ni nk kena pi niiii

    ReplyDelete
  8. tang mana kedai ni?? nk balik penang mggu ni gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam kokna,
      hat ni branch dekat Quensbay Mall :)

      Delete
  9. Nasi briyani ngan roti nan tandoori kapitan memang terbaikkk...

    ReplyDelete
  10. hehehe kalo tak tau kapitan yes sila terjun laut =P hahaha..
    lama dah x p makan sini.. mak ayah x ske nasi kandaq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam siti,
      he3
      kaaaaaaaaannnnn3
      seb baek siti tau :P

      Delete
  11. dah dekat 3 taun kawen dgn orang penang tapi tak pernah sampai kapitan penang lagi hewhewhew

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam kira,
      haaaaaaaaaaaaa
      kalo lagutu kaaaaaaa
      nak kena hubby kira yang torjun laut he3 :P

      Delete

Blog Dekat di Hati

Blog Archive