Taman Perbandaran Pulau Pinang a.k.a Taman Belia

3:13:00 PM

Tempat Riadah Menarik Di Penang ~ Taman Belia

Assalammualaikum & Selamat Pagi Uols,
Alhamdulillah hari ni dah hari ke SEMBILAN kita berPUASA :)
Ghasernya CEPAT jer masa berLALU kan3
Sok2 tau2 dah nak GHAYER jer kan3
Semalam keBZan melanda iols
Harini baru boleh bawak bertenang & nak up ENTRY sempoiii (kenkonon la kan3 :P)
Harini iols nak ceritera pasai TAMAN PERBANDARAN PULAU PINANG a.k.a TAMAN BELIA
Sebelum2 ni iols pernah dah up entry pasai Taman Belia ni tau3
Uols boleh rujuk LINK >>>>>> MANDI MANDA DI TAMAN PERBANDARAN PULAU PINANG a.k.a TAMAN BELIA
Dalam entry tu iols ada kabor yang iols tak sempat nak SNAP gambor keseluruhan taman itu kan3
So kalini iols sempat la jugak snap serba sikit
TAPI masih belom dapat nak SNAP keseluruhan taman ni naaaaaaaa sob3
Aternya baru duduk tak sampai 30minit dah mula nampak macam nak HUJAN
So iols cuma sempat snap dekat bahagian KOLAM2 Taman Perbandaran Pulau Pinang ni sajork
Jadikla kan3, dari takdak yerdop he3
So moh ler kita layan GAMBOR berceritera :)


KAFE dalam Taman Perbandaran Pulau Pinang


Kemudahan SURAU & TANDAS dalam Taman Perbandaran Pulau Pinang

SURAU Taman Perbandaran

TANDAS awam Taman Perbandaran
Ada kawasan khas untuk BABY
Bahagian tandas ada bilik SHOWER & bilik TANDAS

VIEW di HADAPAN tandas


PATHWAY dalam kawasan Taman Perbandaran Pulau Pinang


Laluan untuk ke KOLAM PERTAMA Taman Perbandaran Pulau Pinang

View keseluruhan KOLAM PERTAMA
Pssttttt : Kawasan kolam ini ada yang lebih DALAM (sesuai untuk dewasa & kanak2 menengah) & ada juga kawasan CETEK (sesuai untuk todler :)


Laluan untuk ke KOLAM KE DUA Taman Perbandaran Pulau Pinang

VIEW keseluruhan KOLAM KE DUA
Pssttt : Kolam ini memang CETEK dan hanya untuk kanak2 & todler (ada HAD UMUR, & rasanya bawah 14thn kot, iols tak hengat he3 :P)


VIEW kawasan tempat duduk berdekatan kolam kedua

VIEW hiasan dalam saliran air di dalam Taman Perbandaran Pulau Pinang

VIEW keseluruhan KOLAM KE TIGA Taman Perbandaran Pulau Pinang

Ada 3 tingek kolam untuk kolam ke tiga ini tau3
Psstttt : Kolam ini pun airnya CETEK & sesuai untuk kanak2. TAPI iols ghaser disini agak bahaya bagi todler, sebabnya laluan & tebing2 sisi kolam ini agak licin & berbahaya. So ibu bapa WAJIB pantau anak2 yer

Haaaaaaaa...gambor ni sebenornya laluan untuk ke kawasan JOGGING & SENAMAN tau3
Dedolu zaman muda mudi dok berDATIM jalan2 kat sini laaaa (kenkonon excercise la kan3)
Ada BANYAK kemudahan alatan SENAMAN di sepanjang laluan tu tau3
TAPI hat yang TEMBOK batu berWARNA WARNI tu iols tak tahu apa kebendanya he3
Tak sempat nak siasat lagi
Next visit iols terjah pulop naaaaaaaaa he3

Opah tengah SIAPkan my Boboboy :)

Boboboy PULUN mandi manda kat KOLAM KE DUA Taman Perbandaran Pulau Pinang :)
Sekejap ja pun dapat mandi
Ghasernya tak sampai 30minit cenggitu
Ater awan dah mendung & iols ghaser macam ada titik2 ujan sikit
Tu yang teruih ajak balik tuuuuu
Memola si Boboboy kata takmo, tapi iols kabor la nak ujan
Boboboy manaleh kena ujan, kang demam, ibu jugak yang isau kan3
Last2 Boboboy setuju :)

See......muka PAKSA REDHA my Boboboy :p

Lepaih ja beransur dari Taman Perbandaran Pulau Pinang ni, weols anak beranak ada MISI yang LAEN gitew
Apa misinyaaaaaaaaaaaa?????
Tunggu NEXT ENTRY :P



~~~ To Be Continued ~~~

You Might Also Like

28 comments

  1. ada kolam renang, mmg menjadi tumpuan ank2 la ke sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam sis,
      betoi3
      sebab tu deme buat banyak tingkek kolam tu he3

      Delete
  2. Memang best taman perbandaran nie. selalu jugak bawak anak jalan-jalan kat sini. Kalau waktu cuti memang penuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam mia,
      kaaaaannnnn
      hari cuti konpem kena gi awai2
      kalo idak kaaaaa
      no parking he3

      Delete
  3. penah p skali tmn belia tp kt belah bwh x smpai ke kolam2 tu...ms tu join program AIDS

    ReplyDelete
  4. wahhh seronok tengok anak.kak.sha tu.. Happy..
    Cantik permandangannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam ekin,
      boboboy tu dapat berendam memang epy memanjang he3

      Delete
  5. macam lama ja tak pi sini...

    macam banyak ja yang dah berubah... ish2

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Assalam ana,
      betoi3
      tempat ni sesuai untuk satu family :)

      Delete
  7. Lawanya Sha tempat mandi dia.. Memang best kalau dapat pergi nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam sha,
      dedolu besa2 jaaa
      sekarang ni deme dah upgrade
      memang santek :)

      Delete
  8. Saya pun pernah ke sini bawa cik Puteri. Memang Best cuti-cuti ke sini tenang ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam arz,
      seb baek besa bawak cik puteri
      kalo idaaakkkk kaaaaa malu orang pennag he3

      Delete
  9. dah beberapa kali buat program explorace kat situ.. tempat luas... best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam pha is,
      kalo sehari nak abeh terjah semua tempat dalam tu kaaaaaaaa
      semput la penyudahnya he3

      Delete
  10. Replies
    1. Assalam anies,
      time iols snap gambor awai2 pagi
      orang tak ghamai lagi he3

      Delete
  11. menarik jugak rupanya tempat nie..tak pernah tahu pun ada kolam renang kat situ..hehehe..=D

    ReplyDelete
  12. lama tak ke sana.. lastly beberapa tahun lepas.. ni kalau anak tengok, maunya ajak pergi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam eyda,
      lepaih ghayer jom mai sama2 nak3????

      Delete
  13. Cantiknya tempat nie, teringin nak pergi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam zumal,
      kalo turun penang wajib terjah naaaaaaaaaaa

      psssttt : nanti kita buat gathering #bloggerutara kat sini :)

      Delete
  14. Wah best3..nk bawak ank2 la mandi manda kat sini..

    ReplyDelete

Blog Dekat di Hati

Blog Archive