Monday, October 30, 2017

Pengalaman Bercuti Dengan Malindo Air

Pengalaman Bercuti Dengan Malindo Air

Pengalaman Bercuti Dengan Malindo Air | Assalammualaikum dan selamat pagi semua. Entry hari ini special tau. Saya selalu bercerita tentang venue percutian kan3, so untuk kali ini juga tidak terkecuali. This time around, saya akan berkongsi  cerita tetang perihal transportation. Kalau saya nak bersembang tentang kereta, banyak pulakkan. Iyerla, dari proton ke perodua dari merc ke bmw, tapi bukan perihal kereta yang saya nak citer, bukan juga basikal bmx. Sebelum saya mulakan, just nak survey dahulu, anda pernah dengar tak Malindo Air?  It is one of the budget flight tapi selesa. Malindo Air ni adalah company yang based di Malaysia dan namanya asalnya digabungkan dari Malaysia dan Indonesia.

Malindo Air
Gabungan dari Malaysia dan Indonesia

Gambar ihsan google

Di Traveloka, anda boleh book the flight ticket for Malindo Air online semudah di hujung jari.  In the meantime anda boleh surf, survey and book the hotel from traveloka. Lagi satu, anda juga boleh book flight ticket sekali tau3. Atau book flight ticket dulu sebab takut cepat habis. Biasalah kan kalau kita lambat book takut melepas peluang kita nak pergi bercuti or bekerja kat outstation. Easy kan?

Laman web Traveloka untuk booked tiket penerbangan murah Malindo Air

Malindo Air (OD/MXD) is a hybrid airline that combines premium full-service and Low-Cost Carrier (LCC). 2 in 1 service diorang so uollss can pick ikut keselesaan anda. Malindo Air is a joint cooperation between Malaysia National Aerospace and Defence Industries (NADI) and Lion Air Indonesia. CEO diorang pulak adalah Chandran Rama Muthy bekas assistant to President Director of Lion Air Indonesia.Oppssss, terpanjang oula kan3. Haaa kenalah bagitahu dulu salasilah yang berkaitan kepada anda kan3, barulah anda kenal siapakah top people dalam Malindo Air.
Malindo Air started its operation on 1 May 2013, anda boleh naik dari KLIA or Subang Airport. Malindo Air boleh travel ke banyak negara di Asia such as Bangladesh, India, Indonesia, Malaysia, Nepal, Singapura and Thailand. So kalau anda ada perancangan untuk explore the whole Asia, why not naik Malindo kan3. Kerusi leather, kaki yang selesa untuk sesiapa yang berkaki panjang. Lepas tu untuk travel yang jauh sikit ada 11 inch tablet device untuk tengok movie, Wifi and tempat cucuk plug nak caj fon pun ada untuk business class.
Berminat??? Haaaaaa, mari3….Saya akan terangkan bagaimanakah caranya untuk book Malindo Ticket online. First sekali anda perlu select route mana yang dikehendaki. Banyak choices yang ada untuk dipilih. Then pilih date yang anda nak pergi, the jadual yang ada nanti akan ada sekali priceyou’re your calculation untuk cost vacation. As easy as that. Then fill in info pasal passenger. Kalau book 4 seat jangan anda isi nama yang sama, isi the exact name and information of the passenger. Senang nanti stewardess or steward nak greeting. After that anda perlu pilih payment method. Lepas setel semua, Malindo e-ticket akan disend ke email anda, so don’t forget to check your email as e-ticket ni penting. Print lepas dapat and bawa airport. Just that make sure date anda dalam e-ticket tu betul so takdelah anda datang awal sehari ke airport sebab excited sangat he3.

Malindo Air female flight attendant memang semuanya cantik-cantik belaka dan sedap mata memandang sebab uniform diorang adalah white kebaya and batik long skirt with the combination of red and purple. This uniform also emphasizes on flexibility in serving passengers on board. So comfortable untuk passenger to them is number one. Nak create suasana selesa dalam kapal terbang. Untuk yang stress pun boleh relax tengok stewardess yang asyik lalu lalang pesan untuk pakai tali pinggang. Remember to somebody husband, jangan tengok lama-lama yer nanti tak pasal-pasal kena cubit dengan wife masing-masing. Anda boleh juga order snacks or meals or drinks dalam flight so no worries untuk yang lapar or dahaga.

Krew penerbangan Malindo Air yang segak dan manis belaka

Gambar ihsan google

I’ll assure u guys that you won’t be disappointed sebab Malindo Air ni sangat pentingkan service yang terbaik no matter if you take business or economy class. Easy to book in Traveloka, guaranteed comfortable along the journey, easy to book flight ticket. Siapa kata nak bercuti susah? SO cepat-cepatlah yer plan untuk next trip, he3.


~~~ The End ~~~

4 comments:

  1. Lamanya xnaik flight.. teringin pulak nak naik lagi walaupun gayat tempat tinggi.. hehe.. salam perkenalan ye.. saya follow sini..

    ReplyDelete
  2. baru book utk travel thn depan hehee

    ReplyDelete
  3. Tak pernah naik lagi Malindo Air ni..Kalau harga tix reasonable, nak try la nanti time nak gi cuti2 ke mana-mana...

    ReplyDelete
  4. Next time boleh pilih penerbangan dengan malindo. Biasa pilih air asia , murah.. hihihi

    ReplyDelete