Tuesday, December 29, 2015

MBO Cinemas Membuka Tirai Terbaru di Central Square, Sg. Petani | Event Review by #projekbloggerutara

MBO Cinemas Membuka Tirai Terbaru di Central Square, Sg. Petani | Event Review by #projekbloggerutara

MBO Cinemas Membuka Tirai Terbaru di Central Square, Sg. Petani | Event Review by #projekbloggerutara

MBO Cinemas Membuka Tirai Terbaru di Central Square, Sg. Petani | Event Review by #projekbloggerutara | Assalammualaikum & selamat tengah hari uols. Alhamdulillah, #projekbloggerutara diberi kepercayaan untuk review pembukaan rasmi MBO Cinemas, Central Square, Sungai Petani, Kedah, pada 26 Disember 2015. So jom layan ceritera iols yer sayam2 semua :).

 MBO Cinemas, Central Square, Sungai Petani, Kedah



Tarikan Terbaru di Sungai Petani, Kedah | MBO Cinemas Central Square Sg. Petani

Tarikan Terbaru di Sungai Petani | MBO Cinemas, Central Square, Sg. Petani | MBO Cinemas telah membuka pawagam terbarunya bertempat di Central Square, Sungai Petani yang merupakan pawagam ke 26. Sehingga kini MBO Cinemas menawarkan sebanyak 191 skrin di seluruh negara. 

MBO Cinemas, Central Square menyediakan lapan dewan yang terdiri daripada 1,157 tempat duduk dengan dewan terbesar yang mampu menampung sehingga hampir 300 orang. En. Cheah Chun Wai (Pengarah Pemasaran dah Jualan MBO Cinemas), berkata pada majlis pembukaan rasmi: 

"Ini adalah hari istimewa kerana Sungai Petani adalah lokasi ketiga di Kedah Darul Aman selepas Alor Star Mall di ibu negeri ini dan juga Landmark Central di Kulim. Kami ingin memberikan pengalaman terbaik dalam hiburan filem kepada penduduk sekitar Sungai Petani dan rakyat Kedah serta pengunjung dan pelancong ke kawasan utara."

Pawagam MBO di seluruh Malaysia manawarkan pelbagai kelainan menonton wayang serta keistimewaan kepada pengunjungnya. Antaranya adalah :

~ merupakan pawagam pertama beralih dari projeksi filem 35mm kepada projeksi digital sepenuhnya pada kesemua skrin
~ menawarkan pengalaman sinematik yang selesa, menarik dan tidak dapat dilupakan
~ menerapkan ciri teknologi terkini iaitu kerusi penggerak bergetar dengan bunyi filem & sistem audio Auro 11.1 3D, yang menyediakan 3 lapisan pembesar suara beserta simulasi akoustik 3D paling semulajadi
~ selain ganjaran teknikal, pengunjung juga boleh menyertai secara percuma & mendapat kelebihan dengan MBO Starclub yang mana ahli AllStar layak untuk menikmati pelbagai ganjaran dengan menggunakan StarPoints untuk menebus tiket pawagam percuma, popcorn, minuman dan item eklslisif premium
~ merupakan satu-satunya pawagam dengan program kesetiaan yang menawarkan pelbagai faedah dan keistimewaan (lorong istimewa keahlian, tiket filem percuma pada bulan hari jadi & tayangan percuma khas untuk ahli)
~ tempahan tiket atas talian yang mudah & boleh menggunakan telefon bimbit secara percuma
~ harga tiket adalah sama untuk tayangan wayang 2D & 3D
~ menerapkan konsep 'Blockbuster Setiap 20minit', dengan tayangan filem-filem blockbuster sertiap 20minit pada waktu puncak supaya pengunjung tidak perlu menunggu lama

Riang Ria di Hari Raya #eh3 Perasmian | MBO Cinemas, Central Square, Sg. Petani

Riang Ria di Hari Raya #eh3 Perasmian | MBO Cinemas, Central Square, Sg. Petani | Seperti yang iols dah kabor di awal entry tadi, weols #projekbloggerutara telah sekali lagi di beri kepercayaan oleh pihak integrated Public Relations (iPR) untuk bekerjasa dengan sebuah lagi syarikat ternama di Malaysia iaitu pihak MBO Cinemas. 

Kali ini weols #projekbloggerutara berpeluang membuat liputan sebagai wakil media untuk perasmian MBO Cinemas Central Square, Sungai Petani, Kedah. Hokeyhla, iols takmo bebel bertingkek2 jom kita layan gambor berceritera di hari bersejarah pembukaan rasmi MBO Cinemas Central Square gitew :).

 Kaunter pendaftaran MBO Starclub

Psssttt : Dari sebelum acara bermola, sampaila semasa acara berlangsung sehinggalah acara perasmian tamat, para pengunjung tak putus2 mengambil peluang untuk mendaftar secara PERCUMA sebagai ahli MBO Starclub :)

Pentas perasmian MBO Central Square

Weols #projekbloggerutara menerima voucher daripada pihak MBO Cinemas

Staff MBO Cinemas Central Square bersama dengan pemain cosplay Star Wars

 View bahagian ticket MBO Cinemas Central Square

View bahagian concessions MBO Cinemas Central Square

 View ruang menunggu di bahagian dalam MBO Cinemas Central Square

Dewan pawagam yang tersergam indah gitew

Psssttt : Udah le kerusi eh warna merahnya makngah, empuk tiong2 pulop tu tau uols. Kalo duduk memang takmo mangkit he3. Memang MABELES la hokeyh 

Weols #projekbloggerutara 

Psssttt : Untuk event review kali ni weols #projekbloggerutara menjemput blogger Husna untuk turut serta hokeyh. Kiranya sebagai blogger jemputan gitew. Kerlas kan3, he3. Uols blogger2 tersayam yang laen kalo berminat sila la pm nama he3 :) InsyaAllah kalo ada rezeki & peluang weols #projekbloggerutara nak meluaskan kerjasama dengan uols semua gitew. Barulah betui2 UKHWAH yer dop :) he3

Iols sempat posim wefie dengan kumpulan ZERO :)

Psssttt : kumpulan ZERO memang sempoi habaq kat hang tau3, he3. 

 En. Cheah Chun Wai (Pengarah Pemasaran dah Jualan MBO Cinemas) memberikan ucapan aluan semasa sesi movie screening di dalam dewan pawagam. FYI sesi ini adalah sesi khas untuk wakil media & tetamu jemputan sajork naaaa :)

Psssttt : Memang teruja bebenor nak nunggu upcoming movies untuk 2016 yang akan di tayangkan di MBO Cinemas ni tau3. Iols ni dah siap list dah movie apa yang menjadi pojaan ati iols. Nanti iols up entry khas hasil terjahan movies watchin di MBO Cinemas naaaaaaa sayam2 semua :)

 Selesai movie screening secara bertutup, weols semua berangkat la sangat :P ke bahagian pentas utama untuk majlis pembukaan rasmi gitew
Sebagai orang kuat MBO Cinemas, En. Cheah Chun Wai sekali lagi memberi ucapan aluan dan perasmian pembukaan MBO Cinemas Central Square

Acara memotong riben sebagai simbolik kepada perasmian pembukaan MBO Cinemas Central Square disempurnakan oleh En. Cheah Chun Wai & kumpulan ZERO

Sesi bergambor kenangan selepas perasmian gitew :)








Seterusnya acara yang dinanti-nantikan a.k.a persembahan pentas oleh kumpulan ZERO la kan3

Psssttt : Naek cramp pipi iols dok gelak tak hengga tau3. Sebenornya iols ada record video persembahan kumpulan ZERO, so kalo uols nak ushar sila la visit IG & FB iols naaaa sayam2 semua. Haaaaaaaaaa, uols pun boleh terjah page Projek Blogger Utara gitew :)

Macam2 aksi kumpulan ZERO bersama pengunjung sporting Sungai Petani 

Ada jugak sesi Q&A yang memang sempoi habaq hang :P

Psssttt: Sampai sekarang iols menyesal tak angkat tangan masa sesi Q&A ni tau2, sob3, sob3, sob3

The crowds yang setia dari awal hingga akhir 

Psssttt : Iols baru perasan blogger El macam tak pueh ati jer ushar iols yer dop :P

Di akhir sekali ialah sesi ramah mesra bersama kumpulan ZERO

Untuk makluman uols semua, acara pembukaan rasmi ini juga dimeriahkan lagi dengan sesi pemberian voucher kepada pengunjung yang menunjukkan kad AllStar ataupun mereka yang menyertaii keahlian secara serta merta. Terdapat juga sesi cabutan bertuah & pemainan. Para pengunjung bertuah yang hadir pada hari pembukaan ini ada yang telah berjaya memenangi telefon bimbit Vivo, jamtangan Ice, dan juga item premium MBO Cinemas. 

Weols #projekbloggerutara bikin PANAS | MBO Cinemas, Central Square, Sg. Petani

Weols #projekbloggerutara bikin PANAS | MBO Cinemas, Central Square, Sg. Petani | Ater kalo udah namanya #projekbloggerutara, tak sah la kalo tak bikin PANAS keeeeennnnn. Udah namanya geng gila GLEM yer dop :P So meh iols belanja uols some of our ACTIONS gitew :P he3.

Weols yang memola rasmi posim ateh, bawah, kiri kanan pentas perasmian MBO Cinemas Central Square tau3 :)


 Posim WEFIE bertingkek2 dengan kumpulan ZERO dah jadi acara WAJIB gitew 

 Haaaaaaaa...... ni paling PANAIH gitew
Iols dengan blogger El posim molot monchong :P
Laariiiiikkkkkkkkkkkkkkk.....

 Ni la voucher sumbangan MBO Cinemas untuk weols #projekbloggeruatara, Alhamdulillah

Psssttt : weols #projekbloggerutara sangat terharu & berterima kasih kepada pihak MBO Cinemas & iPR di atas layanan & kemurahan hati mereka tau3. So TOUCHED hokeyh. Harap di masa hadapan akan ada lagi peluang kerjasama yang lebih lagi. #eh3, terpromote diri pulop he3 :P

Maklumat Terperinci Lokasi/Contact | MBO Cinemas, Central Square, Sg. Petani

Maklumat Terperinci Lokasi/Contact | MBO Cinemas, Central Square, Sg. Petani | So sekarang ni sila la para penduduk di Sungai Petani & seluruh kawasan sekitarnya termasuk Penang reramai terjah MBO Cinemas Central Square Sungai Petani. Meh sini iols share dengan sayam2 semua informasi terperinci lokasi/contact MBO Cinemas Central Square.


MBO Cinemas Central Square
5th Floor, Central Square,
Jalan Kampung Baru,
Taman Patani Jaya,
08000, Sungai Petani, Kedah

Laman web rasmi :



~~~ The End ~~~

8 comments:

  1. Pergh!!! Memang ohsemlah geng-geng #projekbloggerutara...
    Terbaikkk!!!

    ReplyDelete
  2. Hebak hebak semua geng projek blogger utara ni..

    ReplyDelete
  3. hahahaha dah kenapa ngan muka iols gitew sya!!x puas hati pasai pa la tu..ekeke
    event terakhir 2015
    babai 2015
    good job uols!!

    ReplyDelete
  4. woww rumah baru..kuddos pbu! syoklah deme mihmihmihhh

    ReplyDelete
  5. wah , masa ain belajar dkt uitm merbok dulu , wayang cs ni masih buruk lagi . tiket rm 5 .hahaha.. skrg dh cantik dah....

    ReplyDelete
  6. hebat PBU.. dah dapat tiket tu.. abam ambik. huwaaa
    tq kak sha i love u

    ReplyDelete
  7. Kumpulan zero yang rambut kembang tu,kan?

    ReplyDelete