Tuesday, September 6, 2016

Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara | Event Review by #projekbloggerutara

Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara | Event Review by #projekbloggerutara

Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara | Event Review by #projekbloggerutara

Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara | Event Review by #projekbloggerutara | Assalammualaikum & selamat petang uols. Sekali lagi pihak Unilever Food Solutions (UFS) & integrated Public Relations (iPR) memberikan peluang & kepercayaan kepaya familia #projekbloggerutara untuk membuat 'coverage' program di sebelah utara.

Program kali ni bertempat di Aeon Big Alor Setar. So moh le kita layan ceritera di hari raya #eh3, di hari event sebenornya, he3.

Cabaran Rajah Kuah Knorr 2016 Peringkat Utara


Pentas Meningkatkan Keunggulan Masakan Melayu Seluruh Malaysia | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara 

Pentas Meningkatkan Keunggulan Masakan Melayu Seluruh Malaysia | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara | Peraduan Cabaran Raja Kuah Knorr (RKK) yang pertama kali dibuat ini adalah untuk memberikan penghargaan lebih tinggi untuk hidangan masakan berkuah Melayu yang mempunyai populariti hebat dikalangan rakyat Malaysia. Hidangan kuah merangkumi sehingga 70% daripada hidangan oleh pengendali makanan Melayu (gerai2, restoran2 atau pengendali katering), terutamanya masakan kari, kicap & lemak. 

Kini kemunculan satu trend penggunaan stok ayam yang merangsangkan citarasa berlainan dan Unilever Food Solutions mengakui segala usaha meningkatkan kesedapan masakan berkuah dengan penggunaan Stok Ayam Knorr.

 Pelbagai produk Knorr keluaran Unilever Food Solutions

Terdapat juga 'food sampling' yang menjadi rebutan para pengunjung yang dibuat dengan menggunakan produk Knorr 

Untuk 2016, Cabaran RKK bergiat mencari hidangan kuah Melayu terbaik di Malaysia serta menghargai pengendali makanan berkreatif dalam usaha mereka memberi hidangan yang terbaik dalam salah satu hidangan kuah. Secara keseluruhannya terdapat empat peringkat kawasan RKK iaitu Shah Alam (Sentral), Johor Bahru (Selatan), Kota Bharu (Pantai Timur) dan akhir sekali Utara (Alor Setar). Pemenang utama dari setiap peringkat kawasan akan menghadapi cabaran peringkat akhir di Lembah Klang pada 27 November 2016 yang mana akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM15,000 bersama pakej umrah eksklisif untuk 2 orang.

Kehangatan Dapur Pertandingan | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara 

Kehangatan Dapur Pertandingan | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara |  Pertandingan ini dibahagikan kepada 2 sesi dengan jumlah keseluruhan perserta adalah seramai 10 orang. Barisan Juri yang mengadili termasuk Chef Selebriti Mohd Johari Edris (a.k.a Chef Jo), Chef Professional UFS Mohd Hadzrin Mohd Din dan juri jemputan khas dari familia #projekbloggerutara (Pssssttt, kalo nak tahu siapakah gerangannya sila baca hingga abeh entry ni naaaaa, he3). Sekali lagi, moh ler kita layan gambor berceritera di hari raya #eh3, di hari cabaran berlangsung gitew.

 Barisan ruang dapur yang masih tenang memantikan kehadiran para peserta untuk menghangatkannya
v
v
v
v
v
v
v
 Para perserta pusingan pertama pada hari kejadian 

 Para perserta pusingan kedua pada hari kejadian 

 Barisan hasil akhir untuk pusingan pertama pertandingan

 Antara menu2 yang terhidang untuk kedua2 pusingan pertandingan

 Para juri sedang melaksanakan sesi merasa & memberi markah

Psstttt: Haaaaaaaaaaaaaa...nampak dop sapa gerangan juri jemputan, wakil dari familia #projekbloggerutara >>>>>>>>>>> cik pinz 

Pengakhiran Cabaran Dengan Penuh Gemilang | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara 

Pengakhiran Cabaran Dengan Penuh Gemilang | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara |  Setelah penantian yang penuh debaran selama hampir 4jam, akhirnya JUARA yang layak telah dinobatkan dengan menu masakan :
V
V
V
V
V
V
V
V
V
Daging Purba Kuah Karipoley Knorr

 JUARA (gambar atas):
En. Budiman Bistari Mohamed

Naib Juara (gambar bawah sebelah kanan) :
Pn. Zainab bt Mohd Hussain
(Menu : Masak Lemak Udang & Cendawan Sisir Knorr)

Tempat Ketiga (gambar bawah sebelah kiri):
En. Mohammad Iskandar bin Ishak
(Menu : Kari Rusuk Lembu Istimewa Ala Knorr Bersama Rias Batang Pisang)

 Para pemenang & perserta Cabaran Raja Kuah Knorr bergambar kenangan dengan para juri

Riang Ria Familia #projekbloggerutara | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara 

Riang ria familia #projekbloggerutara | Cabaran Raja Kuah Knorr 2016 : Peringkat Utara |  Bagi kami, ahli familia #projekbloggerutara yang berpeluang untuk turut serta dalam program Cabaran Raja Kuah Knorr di peringkat Utara memang sangat teruja dan berbesar hati dengan peluang & kesempatan yang diberikan pihak penganjur dan pihak iPR.

Layanan & kerjasama yang diberikan sungguh buat weols terharu hokeyh. Diharap kerjasama ini akan dapat diteruskan dengan projek2 akan datang. Weols #projekbloggerutara juga sentiasa dengan lapang dada mengalu-alukan penyertaan para blogger jemputan untuk memeriahkan acara gitew. Untuk program kali ini weols #projekbloggerutara mengucapkan terima kasih kepada blogger Kiera Sakura & Zarul Farhana sebab sudi join weols pada hari kejadian. Harap2 lepas ni sudi lagi la yer sayam berdua, he3. Apapun jom layan gambor riang ria weols gitew.

 Sesi meng-selfie &wefie di hari kejadian

 Sempat snap gambor para juri yang comel ja turut sama bz snap gambor masakan seblum sesi penjurian

Haaaaa...ni sesi merasa oleh para penonton hokeyh

Pssttt : Cer uols reka dialog yang terjadi berdasarkan gambor di ateh, he3
Sebelum sesi pengumuman para pemenang, weols sempat beramah mesra dengan pihak pengurusan Unilever Food Solution & juga para juri



~~~ The End ~~~

4 comments:

  1. seronok kan boleh jumpa Chef Jo secara life.. tak sangka dia friendly..

    ReplyDelete
  2. Bab merasa tu iols is jeles...nak udang belang2 tu..grrrrrr

    ReplyDelete
  3. Untung dapat jumpa chef papa joe

    ReplyDelete