My Mak a.k.a Opah & Durian

4:32:00 PM

Al-kisah Peminat Durian

Assalammualaikum & Selamat Petang Uols,
Huwawawawaaaaaaaa iols BZsssss
EL 2hari Boboboy demam
Masuk kojer rini teruih non-stop kojer hokeyh :p
So iols agak maleh nak taip panjang2, so meh iols belanja uols gambor my Mak kesayagan & buah kesayangan my Mak a.k.a DURIAN :P

P/s : Iols BUKAN peMAKAN/pengGEMAR durian hokeyh. Iols tak tahan BAU dia sajork sebenornya. TAPI tempoyak & kuah durian iols makan & soka tau3 :P

Sampai ke Junjung, Kulim tau3 iols bawak my Mak carik durian :P

Haaaaaaaaaaaaa....hat ni masa my mak BORONG durian satu stroller dekat Bayan Lepas :p

Durian 2 plastik besor ni my Mak BORONG dekat Balik Pulau pulop

Kalo uols nak tau, setakat 1BULAN ni dah dekat 4 KALI my Mak BORONG durian longgok macam gambor ateh tu tau3
Besala kalo dah longgok tu sekali beli sah2 la 2-3 PLASTIK kan3
Hat jenih TIMBANG pulop ada la dalm 2 KALI my Mak beli
Hat timbang ni besanya sakali beli dalam 2-3 BIJIK cenggitu
Dalam rumah weols ni CUMA my Mak & Hubby sajork peMAKAN durian naaaaaaaaaaaaaa
Iols & Boboboy BUKAN peMAKAN durian hokey :P
Kat rumah, my Mak buat OPERASI durian dalam bilik khas a.k.a bilik last (dekat dapor)
Kiranya kalo beli durian tu, memang my Mak kena masuk bilik ni & kopek durian dalam tu laaaaaaa
TAK BOLEH bawak keluor durian tu sebijik2 kat hall :P
Iols & Boboboy tak tahan
Besanya my Mak akan kopek bebanyak sesiap & masuk dalam tupperware tutup rapat2
My Mak & Hubby akan makan kat hall :)
Iols pelik tau3, ada sesetngah durian tu BAU dia takderla meNUSUK sesangat, TAPI ada sesetngah tu memang FENIN tau3 iols jadiknya :P
Kalo bau dalam kereta laaaagiiiiiiiiiiii la kan3
Tahun ni tahun pertama iols bagi my Mak borong durian jauh2 bawak naek kereta tau3 :P
Kesian la pulop kan3
Sebelum2 ni kalo nak beli durian cuma beli yang dekat3 sajork :P
Haaaaaaaaaaa......itu la sajor ceritera my Mak & duriannya he3 :P



~~~ The End ~~~

You Might Also Like

30 comments

  1. Bagusnya la hai anak mak ni ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam siti,
      demi mak kugagahkan juga jebat gitew he3

      Delete
  2. Durianlah sedap.. hehehe.. tapi sha pun dah x boleh makan banyak sangat.. X lalu.. kalau x dulu 3,4 biji sekali hadap.. hehehe.. Kuah durian ngn tempoyak baru belajar makan lepas kawin ngn orang perak..

    ReplyDelete
  3. Huish..

    Tak panas ke kak bebulan posa ni berkati-kati durian..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam zaf,
      aternya lepaih pulun makan kena dok pulun mandi la pulop he3

      Delete
  4. Tudia mak borong satu stoller buah durian...hebattttt betul hehhehe

    ReplyDelete
  5. srkang mmg musim durian kan...mane2 ade jual duiran kan...lieya pun sempat makan durian sebelum puase ari tu.....ade balance buat kuah durian kan...adoi sedap2.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam lieya,
      sama laaaaaa
      iols soka kuah durian jugak :)

      Delete
  6. full 1 baby stroller durian tu.. tak sabre tunggu abes puasa. nak makan durian banyak banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam anisah,
      he3
      my mak dok pulun time bulan posa ritu
      ni dah lepaih posa dia dah tobat he3 :)

      Delete
  7. Replies
    1. Assalam raziff,
      alang2 borong
      bior penoh stroller kekdahnya he3

      Delete
  8. suami iols pon pemakan durian tegar.selang 2 hr msti beli durian sbijik ke 2 bijik cmtu...smpai jemu kita tgk durian tu

    ReplyDelete
  9. saya kalau dapat durian, fuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam pha is,
      kalo dapat durian mesti macam dapat kerang kan3 :P
      he3

      Delete
  10. rugi la tak makan durian. sedappp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam aswadz,
      tak makan durian tapi makan kuah durian
      kira ok la tu kan3

      Delete
  11. ekin pun xleh bau dan mkn durian...tapi kalau dah jdi tempoyak blh jah mkn

    ReplyDelete
  12. kita geng...mak kita boleh geng.. lik penang ni ready la rumah bau derian

    ReplyDelete
  13. hehehe.. kita terbalik kak sha.. husna makan durian tapi tak makan tempoyak, cucur durian, durian crepe atau apa2 jelaa yg durian dah diubah suai.. tak bleh pergi.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam husan,
      laaaaaaaaaaa
      lagu tu pulop
      boleeeehhhhh laaaaaa kan3

      Delete
  14. best nyer durian.
    sini musim da abis.
    kat jusco ada, tapi mahal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam aida,
      masa bulan posa ritu yang lebat
      sekarang ni dah mola kurang :)

      Delete
  15. Baru dpt makan sekali ja durian musim ni Sha...uwaaaa... kat Melaka tmpt MIL banyak lah..kat sini non hadoo sngt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam atie,
      he3
      kena tunggu balik sini la yer :)

      Delete

Blog Dekat di Hati

Blog Archive