Tuesday, May 23, 2017

Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang | Buffet Ramadhan Best 2017

Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang | Buffet Ramadhan Best 2017

Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang | Buffet Ramadhan Best 2017

Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang | Buffet Ramadhan Best 2017 | Assalammualaikum & selamat tengah hari semua. Alhamdulillah, sekali lagi saya telah diberi peluang dan ruang bersama-sama dengan rakan-rakan blogger Pulau Pinang untuk turut serta didalam majlis khas yang diadakan oleh pihak pengurusan Cititel Hotel Penang iaitu Media Review Ramadhan Iftar Buffet Dinner.

Dengan ini, saya akan berkongsi dengan anda tawaran menarik dari Cititel Hotel Penang bersempena dengan meraikan bulan mulia yang semakin hampir iaitu bulan Ramadhan Al Mubarrak. Tawaran ini termasuklah Ramadhan Buffet Dinner dan juga Sahur Buffet.

Secara asasnya Main Street Cafe, Cititel Hotel Penang mengetengahkan tema utama iaitu "Traditional Asian & Classical Western". Sebagai memberikan variasi, khusus dibulan Ramadhan ini, pihak cafe akan menawarkan  empat sub-tema yang berbeza. Walaubagaimanapun tema utama masih dikekalkan dan diterapkan di dalam setiap sub-tema. 

Secara terperincinya, sub-tema yang pertama adalah seperti entry ini iaitu 'Ramadhan Buffet Dinner' (Isnin sehingga Khamis). Yang mana masakannya adalah lebih bercirikan traditional kemelayuan. Seterusnya, pihak cafe masih mengekalkan "Signature Weekend Themed Buffet Dinner" untuk hari Jumaat, Sabtu dan Ahad (Japanese Buffet Dinner, Roast&Grill Buffet Dinner dan Western Buffet Dinner).

Untuk entry kali ini, saya hanya akan berceritera tentang Ramadhan Iftar Buffet Dinner yer. Entry seterusnya baru saya akan sentuh satu "Weekend Themed Buffet Dinner" iaitu "Japanese Buffet Dinner". Jadi, sudi-sudikanlah membaca entry Cititel Hotel Penang ini sehingga habis.

Ramadhan Iftar Buffet Dinner di Main Street Cafe, Cititel Hotel Penang 

Hidangan Bertemakan "Traditional Asian & Classical Western" | Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang

Hidangan Bertemakan "Traditional Asian & Classical Western" | Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang | Untuk makluman anda, 'Ramadhan Iftar Buffet Dinner' di Cititel Hotel Penang menawarkan menu yang berbeza untuk setiap hari (Isnin, Selasa, Rabu dan Khamis). Seperti mana yang telah saya maklumkan, tema asal masih dikekalkan ("Traditional Asian & Classical Western"), tetapi lebih menonjolkan ciri-ciri masakan traditional Melayu. Sebagai halwa mata, sudikanlah melayan ceritera bergambar di bawah ini.

Main Street Cafe di Cititel Hotel Penang


Antara sebahagian menu utama yang ditawarkan bersempena Ramadhan Iftar Buffet Dinner
Perincian seleksi makanan boleh rujuk dibawah
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
 Sup Gear Box

Kuzi Kambing dengan Nasi Beriani

 Rendang Daging

 Sambal Udang Petai

 Nangka Masak Lemak & Ulam-ulaman

Sate Ayam & Daging bersama kuah kacang


Antara seleksi pencucui mulut (kek & pastri serta kuih muih traditional)

 Seleksi minuman (air bandung, air buah pala & soya)

Seleksi menu di atas ini adalah merupakan sebahagian kecil pilihan yang diketengahkan di dalam Ramadhan Iftar Buffet Dinner di Main Street Cafe, Cititel Hotel Penang. Seperti mana yang telah saya maklumkan di awal entry ini, menu yang dihidangkan adalah berbeza-beza mengikut hari. Selain contoh menu di atas, terdapat juga menu mengancam yang lain. Antaranya adalah pelbagai sup (kambing, tulang lembu, ekor lembu & ayam), pelbagai kerabu/acar/ulam, udang masak rempah briyani, kepala salmon asam pedas, bubur lambuk, laksa Penang dan banyak lagi. Memang bertingkek2 la entri ini kalau saya senaraikan semua he3.

Berdasarkan citarasa saya sendiri, pada malam kejadian, menu yang paling WIN di hati saya sudah tentulah rendang daging & sambal udang petai. Sebenarnya sehingga hari ini, saya masih tidak dapat melupakan kesedapan petai itu. Aduuiiiiiii, terbayang-bayang tau he3. So anda WAJIB cuba sama tau.


Seperti biasa wefie kami 3 beranak sebelum memulakan acara menjamu selera Ramadhan Iftar Buffet Dinner di Main Street Cafe, Cititel Hotel Penang

Media Review Ramadhan Iftar Buffet Dinner di Main Street Cafe, Cititel Hotel Penang
Ikhlas dari hati.......
~~~ TERIMA KASIH ~~~
Ms Karen (Communication Manager, Cititel Hotel Penang), rakan-rakan blogger (Alia & Nina) serta Mr Timothy Tye (Penang Travel Tips) untuk malam yang sungguh meriah & penuh warna warni
Memang tersentuh dengan layanan terbaik dari crew Main Street Cafe serta pihak pengurusan Cititel Penang


Maklumat Buffet Dan Lokasi | Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang

Maklumat Buffet Dan Lokasi | Ramadhan Iftar Buffet Dinner Di Cititel Penang | Seperti biasa, memang WAJIB la untuk saya sertakan segala informasi berkaitan buffet dan lokasi hotel untuk rujukan dan kemudahan para pembaca tersayang saya kan3. Maka, pastikan anda singgah berbuka puasa di Main Street Cafe, Cititel Hotel Penang yer he3. Oppssss, sebelum itu, nantikan juga entry seterusnya untuk detail review "Japanese Buffet Dinner" pula.


Ramadhan Iftar Buffet Dinner
12 - 15 June 2017
&
19 - 22 June 2017
(Isnin - Khamis)
7.00pm - 10.00pm
Dewasa RM80.00 nett
Kanak-kanak RM40.00 nett

PROMOSI early bird :
(belian dari 1-31 May 2017)
Dewasa RM64.00 nett
Kanak-kanak RM32.00 nett

Untuk Tempahan 
tel : 04-291 1128
email : fnb@cititelpenang.com 




~~~ To Be Continued ~~~

4 comments:

  1. Sambal udang dengan petai tu juga yang best.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Nampak eklusif. Dessert dia nampak menarik.bila bulan puasa ni, saya suka cari dessert nak maniskan mulut.

    ReplyDelete
  3. time posa ni tengok apa suma nak baham

    ReplyDelete