Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki | Aktivit Riadah Bersama Keluarga

6:14:00 PM

Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki | Aktivit Riadah Bersama Keluarga

Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki | Aktivit Riadah Bersama Keluarga

NostalgiaSesi Karaoke Suka Suki | Aktivit Riadah Bersama Keluarga | Assalammualaikum dan selamat berhujung minggu. Bersempena dengan tema dikala cuti ini, kali ini saya ingin berkongsi ceritera aktiviti riadah yang kami sekeluarga MINATI iaitu sesi KARAOKE. Ya betul, memang kami suka berKARAOKE. Mr Hubby a.k.a Ayah, Opah eh dan juga Boboboy eh. Tapinya, Ibu eh ni tak suka nyanyi karaoke, cumanya Ibu eh suka tengok orang nyanyi karaoke :P.

Sebenarnya dari zaman kapel lagi memang karaoke antara tempat yang saya dan Mr Hubby suka pergi. Suka pergi sebab Mr hubby memang suka karaoke dan saya suka sangat dengar sora Mr Hubby hoooiiiiii. Kalo dedolu tu, memang termimpi-mimpi la sora bopren gitew kekdahnya he3 :P. Psssttt, jangan tak tahu, Mr Hubby pernah masuk pertandingan karaoke di hotel yang dia bekerja dan menang hokeyh.

Oklah, jom layan ceritera #lontarbelakang (sekali lagi), nostalgia sesi karaoke dari zaman bujang sehingga dah mempunyai anak gitew.

Zaman Muda Mudi | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki

Zaman Muda Mudi | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki | Meh sini saya belanja gambar nostalgia sesi detim berkaraoke di zaman muda mudi, zaman cintan cintun, zaman dolu kala, dan zaman batu gitew. Haaaaaaaaaa, ni kira memang major #lontarbelakang yer kawan-kawan. Ini sahajalah gambar kenangan detim karaoke yang kami ada he3.

Nindiaaaaaaaaaaaa...
My chenta hati beraksiiiiiiiiii

Inilah kerja hakiki saya bila sesi karaoke
Selfiiieeeeeeee

Psssttttt, kejadian ini adalah pada 7 tahun yang lepas iaitu sekitar tahun 2011

Sesi Anak Beranak Turun Menurun Mengarok | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki

Sesi Anak Beranak Turun Menurun Mengarok | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki | Selain berkaraoke bersama Mr Hubby, saya juga kerap berkaraoke bersama Opah eh & my sis family. Saya pernah juga up ceritera sesi karaoke keluarga di SINI.

Sebenarnya my sis ni menetap di Selangor, so apabila cuti dan datang ke Penang (rumah saya), makanya aktiviti WAJIB kami bersama adalah KAROK la kan3. Tanpa melengahkan masa, sila layan ceritera bergambar sesi karaoke anak beranak turun temurun pada sekita pertengahan tahun 2015.

Opah dan cucu memilih lagu yang menjadi pujaan hati sebelum menggoreng gitew

Nindia anak seketul dok kontrol mic. he3

Psssttt, Boboboy ni memang, kalo masuk bilik karok ja, sebiji mic. memang dia punya la. Dia nyanyi ka, dia tak nyanyi ka, dia tetap nak pegang he3

Haaaaaa, sesi gorengan beramai-ramai anak beranak turun temurun

Sesi 3 Beranak Mengarok | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki

Sesi 3 Beranak Mengarok  | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki | Seterusnya, saya akan rangkumkan sesi karaoke suka suki kami tiga bernak a.k.a Ibu, Ayah dan Boboboy. Dimulakan dengan ceritera sesi pada  penghujung 2015.

Ayah dan anak seketul memilih lagu

Sesi memanaskan badan dimulakan oleh Ayah eh

Psssttt, sebenarnya pada permulaannya, Boboboy agak malu-malu dan 'blur' bila Ayah mula menggoreng lagu. iyerlah, Ayah memang tidak pernah menyanyi didepan anak seketul yer. Ibu ja yang kebiasaannya nyanyi macam orang sasau, dalam kereta atau sambil tengok tv he3. Ayah cuma akan nyanyi di pentas karaoke sahaja gitew :P. Awalnya sahajalah Boboboy blur, lepas dua lagu kaaaaaa, dia dah mula naik syeikh. Sama naik dengan Ayah eh menggoreng lagu bertingkek-tingek. Sila layan video dibawah sebabi BUKTI :P
v
v
v
v
v
Pulun sampai naik herot laaaaa, Boboboy punya dok nak menggoreng

Seterusnya disambung pula ke tahun 2016. 
v
v
v
v
Ibu tetap setia menjadi tukang posim disisi Ayah & Boboboy yang busy mengkarok :P

Sesi di awal karok, seperti biasa, ke'blur-an Boboboy terselah :P

Haaaaa, nindiaaaaaa Boboboy bagi head banging :p

Perkongsian terakhir pada hari ini adalah untuk sesi karok pada tahun 2017
v
v
v
v
Duet yang tiada penghujung antara Boboboy dan Ayah

Pssttt, walaupun anak seketul tu kekadang perosak lagu, tapi Ayah eh tetap maintain gitew he3

Sesi Duet Duo Opah dan Cucu | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki

Sesi Duet Duo Opah dan Cucu | Nostalgia Sesi Karaoke Suka Suki | Baiklah sebagai penutup sebelum saya mengakihiri entry ini pada hari ini, saya akan kongsikan video sesi karok terakhir kami dengan tema eh Duet Duo Opah Dan Cucu. Sila layan dan sehingga berjumap lagi di entry yang lain. Sekian Wassalam dan selamat berhujung minggu.




~~~ The End ~~~

You Might Also Like

0 comments

Blog Dekat di Hati