Friday, March 6, 2020

Year 2020, Ibu turns 39th & Boboboy turns 8th | January Babies

Ibu turns 39th & Boboboy turns 8th | January Babies

Ibu turns 39th & Boboboy turns 8th | January Babies | Assalammualaikum dan selamat petang. Ohhooiiiiii, bertangguh lama entry ini weeeiii. Tapi tetap nak coret dalam blog sebagai kenangan. Kalau tidak takut jadi seperti 2 tahun sebelum ni. Dah terlepas dan terlupa terus untuk mencoret kenangan birthday kesayangan2. Kalau nak diikutkan, kali terakhir entry tentang birthday adalah sambutan hari lahir Opah eh yang ke 57 pada tahun 2017. Sob3.

Bulan Januari merupakan birthday month untuk Ibu dan Boboboy. Haaaaa, nampak dop planning baaaiiikkk punya Ibu Ayah, supaya senang Ayah ingat tarikh keramat birthday cap Ibu dan anak ini kan3.

Bukanlah satu celebration yang besar-besaran dan mewah. Difasa kewangan agak meruncing, cukup sekadar satu ingatan bersama yang tersayang gitew. Ayah eh kalau nak harap seperaih bagai tu memang sentiasa kantoi la kan3. Tahun2 sebelum ini, Ibu yang sentiasa advance planning birthday Boboboy seketul itu. Makanya ianya juga merupakan sabagai satu alarm kepada Ayah bahawasanya, birthday dua ketul (Mrs Wifey & Boboboy) akan tiba la kan3. Hilang segala elemen seperaih yang boleh Ibu harapkan. Kena korbankan la kan3. Time cintan cintun boleh la juga harap, tetapi selalunya Ayah eh tetap kantoi dengan Ibu :P. Ibu selalu ada six sense gitew :P. Tapinya untuk kali ini Ayah eh BERJAYA SPERAIH Ibu dan Boboboy wweeeeiiii. Haaaa, Tepuuuuukkkk :P

Bagi sambutan hari lahir yang ke 39 untuk Ibu dan yang ke 8 untuk Boboboy, ada dua acara potong kek. Satu tu Ayah buat seperaih kat ofis Ibu untuk Ibu & Boboboy. Satu lagi tu Ibu pula buat seperaih khas untuk Boboboy seketul. Jom layan gambar berceritera di bawah.

Tadaaaaaaaa our 1st birthday cake for 2020
Birthday kek Ibu dan Boboboy hasil seperaih dari Ayah eh

Psssttt, sebenarnya, kebiasaannya Ayah akan wish dekat Ibu awal2, kiranya tengah malam bila masuk2 shja 8 Jan tu tau3. Masa birthday Ibu kiranya boleh dikatakan Ibu cuma dapat wish sajia la tau3. Celebration (celebration la sangat keeennn, buat yang biasa2 sajia, cukup keluar makan2 & beli kek sepotong dua gitew) Ayah akan lump sum dengan birthday Boboboy a.k.a masa 12hb tu haaaaa. Tapiiiiiii kali ni tak puuuuuunnn. Bunyi apa pun takdaaaaaa masa masuk 8 hb tu tau3. Dahtu Ibu mula la cencorot muka sepanjang pagi dekat ofis. Ayah call pun, Ibu cakap macam nak taknak cakap sajia. Merajuk la konon2 keeenn. Pehtu tetiba kan3 time break lunch, Ayah eh datang bawak kotak kek besor. Ibu mula tersipu2 senyum laaaa kan3 :P. Ibu katalah buat apanya kek besar2, kita 3 beranak saja. Ayah kata kek ni utk potong & makan ramai2 dgn office mate Ibu a.k.a aunties2 Boboboy seketul tu haaaaa. Ayah kata kesian dekat Boboboy kalau celebrate kami 3 beranak ja tak la riuh a.k.a meriah. Ni buat dekat ofis Ibu, kita buat GHAMAAAIII la kekdahnya he3

Mek Piqah bizi pasang lilin, Ibu sebagai blogger tegar sah2 la kena kepochi tangkap gambor kek keeennn :P

Budak seketul bertuah ni dok kontrol malu, kontrol macho, kontrol tak heran koonooooonnnn


Haaaaaa, elok time nak nyanyi Happy Birthday dan2 tersipu2 maluuuuuuuu Boboboy seketul tuuuu


Cake cutting Ibu dan Boboboy

Sesi suap menyuap


Kesayangaaaaaannnsss yang sudi celebrate Birthday Ibu dan Boboboy

Psssttt, Ayah tak mau laungsung tangkap gambor. Rasanya maluuuuu sbb kwn Ibu semua gegirl :P


Tadaaaaaaa, Boboboy 2nd birthday cake for the year 2020

Pssstt, special thanks to Jason, from Lexis suites Penang sebab sudi sponsor kek comei ini


Budak seketul ni kan3, geram Ibu kali ni punya birthday dia asyik kontrol macho time nak bergambor


Gambor dengan Ibu sebagai kenangan

Alhamdulillah, syukur ya Allah kerana dipanjangkan usia dan diberikan kesihatan serta kesempatan untuk bersama-sama suami, anak dan rakan2 tersayang untuk menyambut ulang tahun kelahiran kali ini. Walaupun bagi sesetengah orang, sambutan begini seolah2 tiada apa2, tapi bagi diri saya dan anak seketul ianya BESAR maknanya. Yang penting ingatan serta kasih sayang kan3. Sekali lagi terima kasih dan semoga berjumpa lagi di ulang tahun kelahiran 2021 gitew.



~~~ The End ~~~

No comments:

Post a Comment