Thursday, September 21, 2017

Kita Kasi Karok Dulu | Family Bonding Time

Kita Kasi Karok Dulu | Family Bonding Time

Kita Kasi Karok Dulu | Family Bonding Time

Kita Kasi Karok Dulu | Family Bonding Time | Assalammualaikum dan selamat petang semua pembaca tersayang. Cepat sungguh minggu ini berlalu kan3. Sedar tak sedar hari ini sudah hari Khamis dan esok kita akan bercuti lagi sempena Awal Muharam. Memang dalam bulan ini banyak sungguh Cuti Umum kan3. Ini yang saya suka ni he3.

Apapun, jom layan bebelan ceritera sebenar untuk hari ini dari saya. Dari tajuk entry, anda boleh agak tak apa yang saya ingin bebelkan???Tahu tak??? Tahu tak???? Haaaaaaaaaaa, untuk hari ini saya nak berceritera tentang satu aktiviti yang saya, Mr. Hubby a.k.a Ayah serta Boboboy seketul suuuuuukaaaaaa lakukan sebagai aktiviti keluarga ataupun boleh dikatakan sebagai aktiviti WAJIB family bonding time kami. Ianya adalah .............
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
KAROOOOOOOOKKKKK

Sesi Tahun 2015 | Kita Kasi Karok Dulu

Sesi Tahun 2015 | Kita Kasi Karok Dulu | Sebenarnya saya & Mr Hubby memang sukaaaaaa berkarok. TAPIIIIIII hanya Mr Hubby sahaja akan menyumbangkan lagu. Saya TAK AKAN yer, TAK AKAN :P. Saya kiranya sebagai orang belakang tabir sahaja. Tukang sorak, tukang tangkap gambar, tukang gelak, tukang buat bising :P. Dari zama bercintan cintun sampailah ke zaman suami isteri. Tetapi bila sudah ada anak, aktiviti ini terhenti seketika. Iyerlah nak berkarok dan tinggalkan anak macam tak sampai hati, nak bawa anak pula memang tak sesuai langsung la kan3. Gila ke apa bawa baby pergi karok :P. Makanya, tidak berkaroklah kami suami isteri beberapa tahun :P.

Setelah beberapa purnama #eh3 akhirnya bila Boboboy seketul tu dah mula menunjukkan bunga-bunga anak seorang penghibur a.k.a Boboboy dah mula bernyanyi-nyanyi (di depan tv ataupun di dalam kereta), makanya kami pun buat keputusan untuk try & error sesi karok dengan Boboboy seketul. Kiranya pada waktu itu Boboboy seketul berumur 3tahun la tau3. Pada permulaannya memang Boboboy JAKUN a.k.a PELIK, tetapi selepas 20-30minit, Boboboy mula tunjukkan belang :P. Terbukti sangat ANAK AYAH :p he3. Jom layan ceritera bergambar sesi karok kami anak beranak.

Ayah & Boboboy setting apa yang patut sebelum sesi goreng karok :P

Ayah yang goreng sedas dua lagu dulu
Boboboy seketul dalam fasa 'sit & see' lagi :P

Muka pelik anak seketul bila Ayah eh tarrrrriiiiikkkk 

Pssstttt, untuk makluman, Boboboy memang tak pernah tengok Ayah nyanyi tau3. Ayah ni nyanyi kalau dalam bilik karok sahaja yer. Tak macam Ibu eh, nyanyi dalam bilik air, depan tv dan juga didalam kereta. So memang kerap la Boboboy dengar suara sumbang Ibu :p. Tetapi Ibu ni kalau dah masuk bilik karok memang nan hado la nak nyanyi. MALUUUUU :P. Sebenarnya saya ni tak reti nak nyanyi kalau tiada suara penyanyi asal. Habis lintang pukang jadinya tau3. Muzik kemana suara nyanyian kemana :P. Sebab itu saya lebih suka layaaaaaannn suara Ayah eh sahaja he3.

Finally Ayah & Boboboy goreng lagu karok bersama-sama

Psssstttt, priceless tau tengopk muka kegembiraan Boboboy seketul. Dia betul-betul enjoy he3. Meh sini saya belanja dua ketul video the karok session of Ayah & Boboboy
v
v
v
v
v
v
Gigih tak muka Boboboy seketul????
Nak tengok ekspresi muka lagi WIN dari Boboboy?????
v
v
v
v
v
v
v
v
Haaaaaaaaaa, kasi tarriiiiikkkkkkkk he3

Pssstttt, oleh kerana 1st sesi karok ni SUCCESS, makanya kami suami isteri sambung lagi dengan beberapa sesi  karok lain sepanjang tahun 2015. Tidaklah sekerap mana pun, tapi boleh dikatakan selang 2-3 bulan akan ada satu sesi he3. Lepas gian la kan3.

Sesi Tahun 2016 | Kita Kasi Karok Dulu

Sesi Tahun 2016 | Kita Kasi Karok Dulu | Seterusnya apabila Boboboy berumur 4tahun, kami masih lagi layankan sesi karok. Dah tentu-tentu la tak boleh berhenti aktiviti karok kan3, PEBERET anak beranak tu kan3 :P Jom layan ceritera bergambar sesi karok tahun 2016.

Kami tiga beranak dalam sesi karroooookkkk la kau :P

Melonjak sakan Boboboy seketul tu dapat goreng lagu

Psssttt, walaupun entah apa-apa jer la yang anak seketul tu nyanyi kan3. Layankan ajer la konsepnya he3 :P

Ibu dan Boboboy laaaaayaaaannn Ayah goreng seketul lagu pulop

Sesi Tahun 2017 | Kita Kasi Karok Dulu

Sesi Tahun 2017 | Kita Kasi Karok Dulu | Ini kira sesi karok terkini la yer. Anak tembun seketul itu masih mengekalkan kesukaan untuk berkarok bersama Ayah seketul dia. Ibu nan seketul ini masih dibelakang tabir :P.

Wefie kami tiga beranak 

Berbunga-bunga hati Ibu bila Boboboy duet dengan Ayah tau3

Main-main pulak Boboboy seketul ni kan3



~~~ The End ~~~

No comments:

Post a Comment