Tuesday, September 12, 2017

The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang | Sambutan Ulang Tahun Ke 57 Mak a.k.a Opah

The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang | Sambutan Ulang Tahun Ke 57 Mak a.k.a Opah

The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang | Sambutan Ulang Tahun Ke 57 Mak a.k.a Opah

The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang | Sambutan Ulang Tahun Ke 57 Mak a.k.a Opah | Assalammualaikum dan selamat petang. Masih lagi entry berkisar tentang sambutan ulang tahun kelahiran my Mak a.k.a Opah yang ke 57 tahun. Entry pertama yang saya up sebelum ini di SINI, tentang kejutan yang kami buat untuk Opah kan3. Entry kali ini saya akan ceritera tentang pengalaman menikmati hidangan berbuka puasa di The Manhattan Fish Market. Ini kiranya sebagai aturcara sebelum kami melaksanakn kejutan kepada Opah eh la yer.

Sebenarnya, dah agak lama saya sekeluarga tidak menikmati makanan di The Manhattan Fish Market. Iyerla, kami ni golongan rakyat marhaen kan3, sekali sekala bila dah teringin sangat barulah pergi jugak untuk merasa he3. Untuk kali ini, kononya my sis nak belanja my mak sempena birthday. Oklah, jom layan ceritera kami berbuka puasa di The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang.

My familia a.k.a my only darah daging dunia akhirat


Menu Pilihan Untuk Berbuka Puasa Sekeluarga| The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang

Menu Pilihan Untuk Berbuka Puasa Sekeluarga | The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang | Menu yang ditawarkan di The Manhattan Fish Market ni pelbagai, tetapi yang berasaskan makanan laut la yer. Terdapat juga set makanan untuk personal serta dikongsi sekeluarga. Makanya sebagai menu berbuka puasa, kami telah memilih menu dibawah................ 
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Menu pilihan kami sekeluarga (7 ketul anak beranak)

Giant King Crab With Spicy Lemongrass Sauce | The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang 

Giant King Crab With Spicy Lemongrass Sauce | The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang | FYI, dah lama saya teringin nak mencuba GIANT KING CRAB di The Manhattan Fish Market. Tetapi, memandangkan kepada harganya yang perghh itu, makanya hasrat itu tertangguh lama :P. Untuk kali ini pun rasa berbaloi untuk mencuba disebabkan bilangan yang makan itu lebih ramai. Iyerlah, kalau cuma saya, hubby, dan opah sahaja memang tak berbaloi nak mencuba giant king crab ini. Dengan Boboboy seketul yang memang TAK MAKAN ketam yer he3. Makanya kali ini bersama family my sis, mari kita mencuba the giant king crab.

Giant King Crab With Spicy Lemongrass Sauce plus mantou

Psssttt, harga sebenar set ini saya dah lupa, tapi rasanya +-RM150.00. Saya memang suka sangat-sangat mantou dan juga gravy giant king crab ni. Memang serasi dicicah bersama. Tentang rasa giant king crab pula, bagi saya biasa-biasa sahaja. Bagi tekak melayu saya ni, saya lebih suka rasa ketam kita yang biasa tu, yang saiznya sedang-sedang sahaja. Mungkin kerana isi giant king crab ini seperti lebih kenyal dan rasanya kurang manis jika nak dibandingkan dengan rasa ketam biasa. Kesimpulannya, sekali rasa, tidak ada rasa nak cuba sekali lagi giant king crab ini :P.

Nampak taaakkkk???
Ketam itu lebih besar dari muka saya he3

Manhattan Flaming Seafood Platter | The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang 

Manhattan Flaming Seafood Platter | The Manhattan Fish Market, Queensbay Mall, Penang | Seperti yang saya telah beritahu, Boboboy seketul tu tak makan ketam yer. Makanya wajib la kami memesan menu yang berasaskan ikan he3. Sebenarnya kalau datang ke The Manhattan Fish Market, memang WAJIB mencuba sharing platternya. Ini kerana boleh dikatakan ianya merupakan signature dish The Manhattan Fish Market. Tetapi kali ini saya rasa sempena bulan ramadhan, set sharing platter ini didatangkan bersama dengan aiskrim kelapa. SEDAP sungguh aikrim kelapa itu he3.

The Sharing Platter 
Manhattan Flaming Seafood Paltter

Psssttt, untuk menu ini, memang anak-anak suka sangat nasi dan deep fried fillet tu la kan3. Secara keseluhannya, memang licin la semua kami makan he3.



~~~ The Be Continued ~~~

3 comments:

  1. Pergh sedapnya ketam tu, besar pulak tu... meleleh air liur.... Alhamdulillah... kejutan yang sangat bermakna...

    ReplyDelete
  2. mak oii ketam tu...berdebar nk makan hahha

    ReplyDelete