Friday, October 14, 2022

Naughty John | Roti John Tershedapppssss di Penang

Naughty John | Roti John Tershedapppssss di Penang

Naughty John | Roti John Tershedapppssss di Penang | Assalammualaikum dan selamat pagi Jumaat semua. Kali ini saya akan share sebuah perusahaan anak Melayu yang kita patut support. Ini merupakan sebuah perniagaan yang mengusahakan perniagaan makanan iaitu Roti John. Sapaaaaa tak tau apa itu Roti John kan3. Merata-rata kita boleh jumpa orang jual Roti John. Dan setahu saya ramaaaaiii yang meminati Roti John. Tetapiiiiii, pada awalnya saya bukanlah salah seorang darinyaaaaaa. Nak tahu kenapa???????


Meh sini nak ceritera sebab musabab sebelum ini saya tak minat pun dengan Roti John segala ini. Sama jug saya tak meminati segala kebab yang dijual di pasar malam ka, di tepi jalan ka di mana-mana kedai atau restoran Melayu. Tetappiiiiii, kalau kebab yang memang dijual oleh pak Arab ka, orang Pakistan ka, haaaaaa, yang tu saya suka. Kerana bagi saya itu baruuuu betul-betul kebab, dan original. Kepingan halus roti, yang didatangkan bersama isi daging/kambing/ayam yang nalaaaaa besar & panjang, sedikit sosnya (yogurt putih) yang diletakkan berasingan. Memang jauh lari dari yang orang kita dok jual tu haaaaa. Iyerlaaaaaaaa, Kebab orang kita ni sejenis yang sayur dia berguni-guni, isi ayam/daging yang dicincang halus-halus, then penuuuhhh sossssssss. Semua dicampur dan disumbat di dalam separuh kepingan roti, ditambah lagi sossss sampai meleleh-leleh :P. Memang saya tak meminati kebab sebegitu. Begitu juga dengan Roti John. Kebanyakan yang saya jumpa, sejenis yang sayur selambak, isi ayam/daging secoet, then telur senipis awan dan roti hot dog jenis panjang. Sos memang meleleh-leleh laaaaa, sampai bila dimakan sudah tidak dapat dirasai rasa telur atau isi ayam/daging. Yang dapat dirasa cuma roti, telur dan sos :P. Tetapiiiiiiii, semua itu berubaha semasa di fasa PKP yang pertama melanda Malaysia. Kan saya ada share entry saya kerasukan order COD segala bagai makanan tu kan3. Haaaa, waktu itulah saya terjumpa Roti John tershedappppsssss. Ajiiooooom layan ceritera bergambar di bawah.................


Naughty John Sungai Ara (lokasi original)


Belian pertama, COD semasa PKP pertama tahun 2020


Pssstttt, iyeeeerrrrr dah lama giler baru nak up entry :P. Tapi kot mana pun barang baik mesti share kan3. Sebenarnya dari tahun 2020, sehingga sekarang ini, saya dah repeat Naughty John dah lebih dari 10 kali dah haaaaaa. Semua memang saya pre-order siap-siap dalam whatsapp and pick up sahaja
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Tadaaaaaaaaaaaaa


Pssstttt, setiap kali beli memang wajib saya beli ayam, daging dan kambing. Siap add-on mozarella cheese lagiiiii kot atas. Baru betul-betul layaaaaannnnn. Isi Roti John ini memang tebaaaalll dan banyak tau3. Bukan setakat telur sahaja tau2, isi ayam/daging dan kambing pun sama. Dalam setiap gigitan pasti kita dapat merasai keseimbangan ketulan isi ayam/daging/kambing, telur dan roti itu tau3. Sos atau gravy yang diletakkan tidak over sampai kembang bonyeh Roti John tu tau3. Paling meletop rasanya jika ditambah extra cheese tau3 (cheddar didalam & mozarella diatas). Peerrrrrgghhh, berebuit-rebuit kami 3 beranak makan setiap kali tau3
v
v
v
v
v
v

Ninjiaaaaaa cross section Roti John dari Naughty John


Pssssttt, asalnya Naughty John ni beroperasi di Sungai Ara tau3. Then dia tukar lokasi ke Giant Bayan Baru. Dan konsep diorang ialah take away sahaja naaaa. Ampa boleh pre-oder (whatsapp) atau pun order di gerai depa. Tetapiiiii, sekarang ini diorang dah buka restoran untuk dine-in tau3. Dekat Jalan Dato Keramat. Dan dengar-dengar cerita akan dibuka sebuah lagi restoran untuk dine in di Sg Ara



~~~ The End ~~~

No comments:

Post a Comment