Friday, July 7, 2023

Maciam-Maciam CKT | Tak Penang La Kalau Tak Minat CKT

Maciam-Maciam CKT | Tak Penang La Kalau Tak Minat CKT

Maciam-Maciam CKT | Tak Penang La Kalau Tak Minat CKT | Assalammualaikum dan selamat pagi semua. Entry sebelum ini berkisar tentang nasi dalca bertingkek-tingkek kan3. So untuk kali ini, saya akan up ceritera yang berkisar tentang CKT bertingkek-tingkek pula naaaaaaa.


Walaupun kebiasaannya pabila kita petik ja CKT, kita akan terus terbayang yang jenis berkuah tu kan3. Tetapiiiiiiiiiiii, bagi diri saya ni, saya sejenis yang lebih menyukai CKT jenis kering tau3. Tidak kiralah CKT kerang kerang ka, CKTudang ka, CKT kambing ka, CKT ketam lebut ka, gitcheeewww. Bukanlah tak makan langsung yang jenis berkuah tuuuu, memang adakalanya layaaann juga jenis berkuah, tetapiiiii favourable semestinya jenis yang kering tambah-tambah yang ada rasa smokey2 tu haaaaaaaaa.


CKT Gerai Kakak Bising, Bayan Baru


CKT Sinar Bintang, Medan Selera Rope Walk


Psssttt, nanti saya akan up entry details asing naaaa untuk CKT Sinar Bintang iniiiiii. Tunggguuuuu.......


CKT Doli, Taiping

Psssttt, 3 CKT yang di atas ni merupakan antara pojaan hati dinda saya secara peribadi sejak berabad lamanya naaaaaa. Walaupun kalau nak diikutkan rasa eh jauuuhhh lebih enak dahulu kala, dan semakin lariiiik kini, tetapiiiiii tetaaappp bertakhta di hati nurani saya he3


Antara entry yang saya pernah up tentang CKT (seingat sayalah nooo) adalah seperti Sany CKTTok Hery CKTSg. Dua CKTDoli CKTKuih Culture CKTKafe Budak Boss CKTGerai Kakak Bising CKT, dan Adam CKT. Maciam-maciam lokasi, Penang ada, Kedah ada, Perak ada. Maciam-maciam jenis CKT, CKT udang ada, CKT kerang ada, CKT daging ada, CKT kambing ada, CKT ketam lembut ada. Dan saya masih lagi terus mencari CKT yang lain-lain, nak buat koleksi he3 :P.



~~~ The End ~~~

No comments:

Post a Comment